DIADA DE LA CIÈNCIA

El passat divendres 7 de maig vam celebrar la IX Diada de la Ciència. Al llarg de tot el matí i la tarda els alumnes de P3, P4 i P5 van realitzar diferents tallers on el més important era experimentar, crear hipòtesis i trobar algunes respostes.



TALLERS P3


L'AIGUA CAMINA?

Vam preparar 5 gots o pots transparents. Els vam omplir d'aigua un si i un no. En els gots que hi havia aigua vam afegir-hi colorant groc, vermell o blau. Ens vam preguntar si l'aigua caminava. Algú va dir que les onades movien l'aigua i que als rius l'aigua també es movia. Però, i als gots que hem preparat? Vam fer uns petits ponts de paper per ajudar una mica l'aigua, i vam deixar passar tot el dia. A la tarda s'havien creat nous colors i hi havia aigua als gots que en un principi estaven buits!!

ELS GLOBUS QUE MENGEN

Tenim sal, confeti i globus. Com podem fer que els globus es mengin sal i confeti?. Les respostes acostumen a ser dues:són de mentida i no mengen o -         no tenen boca
Però els asseguro que hi ha una manera de fer-ho. Així doncs van fent propostes: li dibuixem una boca i ho provem, li dibuixem ulls i ho provem, li dibuixem..., li posem sal i confeti pel damunt però cau, l’acostem molt fins que en alguna ocasió se’ns explota el globus...
Ha arribat l’hora de descobrir el misteri: freguem el globus amb roba, llana o inclús amb els cabells i... objectiu aconseguit! Hem fet electricitat estàtica tot i que cadascú ho diu a la seva manera.

PLUJA DE COLORS

En un pot transparent posem una mica d'oli de girasol. Vam afegir-hi colorant de colors i amb un pal ho vam remenar ben remenat: "-Sembla purpurina" o "-Semblen caques de cucs de seda". Aleshores vam posar tot l'oli amb els puntets de colors dins d'un altre got ple d'aigua i vam començar a veure com queia el colorant a través de l'oli fins arribar a l'aigua com si fos una pluja de colors.


P3A





P3B





P3C





P3D






TALLERS P4

EXPERIMENTEM AMB EL SO.


Hem observat que si posem un embut en un cap i un altre al final... passa el so per dins, siguin tubs llarg, curts, amples, estrets, de plàstic, de cartró,...


Quan algú posa la boca en un extrem i a l’altre l’orella funciona com a canal per on passa la veu. Per tant hem vist que el so viatja a través d’un canal que, en aquest cas, han sigut els tubs de plàstic i cartró.

EXPERIMENTEM AMB BOMBOLLES

Primerament vam fer  una rotllana per veure què en sabíem de fer bombolles. A continuació vam provar  fer bombolles a l’aigua sense sabó, amb els diferents materials (canyes, embuts, gots, galledes...). En veure que no sortien bombolles, vam afegir el sabó. D’aquesta manera vam veure que sortien moltes bombolles. A mida que anàvem experimentant, fèiem preguntes per tal de descobrir com era més fàcil o difícil fer bombolles, si  amb els embuts grans o amb els petits... Finalment vam recollir i netejar  els diversos materials i vam fer una  rotllana per parlar del que havíem descobert.

SURA O NO SURA

Els nens tenen cubells amb aigua i diversos materials. Primer han formulat hipòtesis de cada un dels materials per després experimentar  lliurement.


Han provat,s'han mullat, han construït un vaixell de vela amb closca de nou.

P4A



P4B



P4C



P4D


CIÈNCIA A P5


EXPERIMENTEM AMB TUBS, RAMPES,...
En aquest taller han pogut experimentar amb tubs de diferents tamanys, llargades, bales, pilotes de tenis, golf, de porex,... Han vist què  passava quan feien un circuit i tiraven una bala a dins.
S'han organitzar per fer circuits conjuntament, han fet hipotesis del què passava.
Al final han descobert que hi ha bales que no passen per alguns tubs, que havien d'aixecar els tubs perquè les pilotes, bales,... baixessin, Cada grup a la rotllana ha comentat les coses que li havien agradat més i per acabar han omplert la fitxa amb el què havien après

EXPERIMENTEM AMB BOMBOLLES
Primerament vam fer  una rotllana per veure què en sabíem de fer bombolles. A continuació vam provar  fer bombolles a l’aigua sense sabó, amb els diferents materials (canyes, embuts, gots, galledes...). En veure que no sortien bombolles, vam afegir el sabó. D’aquesta manera vam veure que sortien moltes bombolles. A mida que anàvem experimentant, fèiem preguntes per tal de descobrir com era més fàcil o difícil fer bombolles, si  amb els embuts grans o amb els petits... Finalment vam recollir i netejar  els diversos materials i vam fer una  rotllana per parlar del que havíem descobert.

FEM UNA GALÀXIA
Confeccionar un pot de la calma amb la temàtica d'una galàxia
Aniran afegint el material necessari poc a poc i per ordre per tal que un cop tots posats, en el moment de barrejar els ingredients, resulti un pot de la calma amb la decoració tipus galàxia
Constava de posar aigua, pintura, remenar. Afegir purpurina o estrelles, cotó,i així successivament fins a tenir el pot ple,barrejar i posar purpurina a la tapa.

P5A P5B P5C P5D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...